Produkcja filmowa – jak trudne jest to zadanie?

Filmy już od czasu pierwszej prezentacji ponad stulecie temu, wzbudzały wśród ludzi bardzo silne emocje. Nie ma się czemu dziwić – produkcja filmowa jest czymś, co tworzy u nas szczególnie żywe wyobrażenia, działając na zmysł wzroku i słuchu poprzez symulację prawdziwej sceny. To zrozumiałe, że wiele firm i korporacji szybko zrozumiało, że jest to wręcz idealny sposób na zyskanie nieco większego rozgłosu, przenosząc filmy na grunt reklamy.

Filmy służące reklamie – co warto o nich wiedzieć?

W gruncie rzeczy, każda produkcja filmowa, która nastawiona jest na zaprezentowanie informacji dotyczących danej firmy i jej oferty, może być uznana za reklamę. Tak naprawdę, filmy są dziś jedną z podstaw marketingu, docierając do nas w postaci spotów telewizyjnych, a także krótkich wideo w internecie. Pod wieloma względami znacznie odstają one od tradycyjnych produkcji, gdyż są o wiele krótsze, bardziej zwięzłe, a przede wszystkim nastawione bardziej na wartość użytkową, a nie artystyczną.

Dwa podejścia do filmów reklamowych – co się wyróżnia?

Tak naprawdę, produkcja filmowa celująca w marketing może zostać podzielona na dwie skrajności. Pierwsza z nich jest dość sztywna i formalna. Chociaż często może wydawać się mało interesująca, to skutecznie przekazuje najważniejsze informacje o firmie i nie ryzykuje naruszenia jej wizerunku. Druga z tych skrajności jest bardziej ryzykowna, gdyż przewiduje mniej neutralne formy reklamy, skupiając się na walorach artystycznych, a same informacje są w niej niemal drugorzędne. Marketing taki często bywa kontrowersyjny, a nawet nacechowany politycznie, co sprzyja rozwojowi kontrowersji.

Dziękujemy firmie fdrstudio.pl za pomoc przy artykule.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*