Storytelling w marketingu – czy pomoże nam wypromować produkt?

Reklamy przechodzą nieustanną ewolucję, gdyż firmy prześcigają się w poszukiwaniu nowych klientów. Początkowo proste i bezpośrednie spoty z biegiem lat zaczęły przybierać coraz bardziej fantazyjne i wyrafinowane formy. Obecnie wiele reklam może być uznana za sztukę, której jedynie pobocznym celem jest faktyczny marketing. Rzecz jasna, są one na ogół o wiele skuteczniejsze od swoich tradycyjnych odpowiedników, głównie z uwagi na to, że przyciągają uwagę w znacznie większym stopniu. Jednym z ostatnich trendów jest storytelling w reklamie, czyli dość nietuzinkowe podejście do znanych zabiegów marketingowych. Na czym polega i jaka jest jego faktyczna skuteczność?

Opowieść jako reklama – czy to dobry pomysł?

Ludzie nie tolerują reklam głównie z uwagi na ich nieprzyjemnie bezpośredni, a często nawet i natarczywy przekaz. Mało kto jest skłonny oglądać materiały promocyjne dobrowolnie, a spoty, które wzbudzają faktycznie pozytywne emocje, są niezwykle rzadkie. Zwrócenie się do nieco innych środków wyrazu pomogło w dużej mierze rozwiązać ten problem! Szacuje się, że reklamy bazujące na opowiadaniu historii są przyjmowane o wiele lepiej, szczególnie przez młodszą część odbiorców.

Więcej dowiesz się na: https://monikaapitz.pl/.

Jak wygląda storytelling w reklamie?

Rzecz jasna, opowieść przedstawiona za pośrednictwem reklamy zawsze będzie posiadać pewne fundamentalne różnice w porównaniu do swojego klasycznego odpowiednika. Pomimo tego, jest ona w stanie być równie, a nawet bardziej atrakcyjna od odbiorcy. Standardową formą takiego storytellingu jest albo satyryczna, krótka opowiastka, albo dłuższa historia wykorzystująca tak zwany product placement.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*