Storytelling w marketingu – czy pomoże nam wypromować produkt?

Reklamy przechodzą nieustanną ewolucję, gdyż firmy prześcigają się w poszukiwaniu nowych klientów. Początkowo proste i bezpośrednie spoty z biegiem lat zaczęły przybierać coraz bardziej fantazyjne i wyrafinowane formy. Obecnie wiele reklam może być uznana za sztukę, której jedynie pobocznym celem jest faktyczny marketing. Rzecz jasna, są one na ogół o wiele skuteczniejsze od swoich tradycyjnych odpowiedników, głównie z uwagi na to, że przyciągają uwagę w znacznie większym stopniu. Jednym z ostatnich trendów jest storytelling w reklamie, czyli dość nietuzinkowe podejście do znanych zabiegów marketingowych. Na czym polega i jaka jest jego faktyczna skuteczność?

Opowieść jako reklama – czy to dobry pomysł?

Ludzie nie tolerują reklam głównie z uwagi na ich nieprzyjemnie bezpośredni, a często nawet i natarczywy przekaz. Mało kto jest skłonny oglądać materiały promocyjne dobrowolnie, a spoty, które wzbudzają faktycznie pozytywne emocje, są niezwykle rzadkie. Zwrócenie się do nieco innych środków wyrazu pomogło w dużej mierze rozwiązać ten problem! Szacuje się, że reklamy bazujące na opowiadaniu historii są przyjmowane o wiele lepiej, szczególnie przez młodszą część odbiorców.

Więcej dowiesz się na: https://monikaapitz.pl/.

Jak wygląda storytelling w reklamie?

Rzecz jasna, opowieść przedstawiona za pośrednictwem reklamy zawsze będzie posiadać pewne fundamentalne różnice w porównaniu do swojego klasycznego odpowiednika. Pomimo tego, jest ona w stanie być równie, a nawet bardziej atrakcyjna od odbiorcy. Standardową formą takiego storytellingu jest albo satyryczna, krótka opowiastka, albo dłuższa historia wykorzystująca tak zwany product placement.